2014. január 22., szerda

Betegszabi




Amikor az ember fia beteg, akkor ugyebár otthon van.
Ilyenkor nyílik lehetősége jobban megfigyelni az ágyából az állatait, hogy mit csinálnak napközben amikor ő dolgozik.
Tegnap óta vagyok betegszabin, bár nem sok időt tölthettem el a nézegetésükkel, mert nem egész nap azt csinálom, végre van időm két vécérejárkálás közt rajzolni, meg filmeket nézni. :)
Persze rossz az, hogy mindig megszakad az aktuális tevékenység azért, mert "hív a természet". :P
Nos, kiderítettem Roo szemlecsukásának a titkát.
A hideg miatt van. Bár a lakásban 23-24° van, neki az kevés.
Amikor bekapcsolom neki a lámpát (ami biztonsági okokból nem megy mikor nem vagyok itthon), akkor olyan fél óra múlva kegyeskedik kinyitni a szemecskéit e világra.
Ma adtam be neki szénát is, de akkor még vakosat játszott, és csak a levegőbe harapott, mikor a szénába akart. :)
De megtalálta a mai menüt, a kigyóubit, ahogy a képek is mutatják:


A terráriumára tettem egy üveglapot, hogy jobban bent tartsa a hőt. Roo most pihenget a szénái mellett. :)

Most jöjjön pár hír a két fenegyerekről!


Ez a kép simán elmegy gazdikereső képnek is szerintem. :)
Ma megpróbálom estefele levagdosni a karmait, de ooolyan picikék, hogy a kis kisállatollóm is óriásinak tűnik mellette... :(
Elég pazarlóak a desznyók, ezért amit nem esznek meg, mindig visszatöltöm a tálkáikba/szénatartójukba.
Sajnos nem vagyok milliomos, hogy hagyjam a pazarlást! DE! Pölö Barney azt csinálta, hogy hiába tettem vissza a (nem koszos) szénát a szénatartójába, nem nyúlt hozzá, míg frisset nem adtam! Grrrr!
Barneyt minden nap kiteszem a Málác úr kifutójába, ahol futkorászik egy jót, napi tornaóra így letudva.
Ma reggel mikor etetés volt, utána annyit pattogott, mint egy gumilabda. A kifutóból Málác úr csak nézett, hogy:
-WTF?

Málác úrról csak ezt a képet tudtam lőni, mert amint közelítek a kamerával, rögtön jön és felágaskodik a rácsra, mozgásban van folyamatosan.
Ma levágtam egy kicsit a hátsó lábainál lévő összerasztásodott szőrből, és annyira meglepődött, hogy mozdulatlan maradt! Ez volt a szerencsém. :)
Aztán volt súlymérés is, a szemem nem csal, tényleg gyarapodtak!
Barney: 420 gramm
Málác úr: 815 gramm
:)
Mostanában az életemben fel-feltűnik a malactárs, mint dolog amit rendbe kéne tenni, mert
"...jó, rendben van, Barney elmegy februárban, de Málác úr egyedül lesz, és kéne neki egy társ, akivel jól kijön, mert a malacok társas lények, meg a teknősnek is jó lenne egy másik teknős".Olyan szépen hangzik ez: párosan szép az élet!
Sajnos nálunk ez nem kivitelezhető, ennek anyagi és hely akadályai vannak.
Roonál azért nem, mert ha mondjuk sikerül egy egyneműt szerezni mellé (bár Roo se 100% még, hogy fiú :P), akkor amint ivarérettek lesznek, el kell őket választani, mert támadják egymást, a revírjüknek nagyon nagynak kell lenni, nekem meg ennyi helyem már nincs! Meg szerintem Roo jól érzi magát, csak meleg legyen, és legyen előtte kaja! Ez a helyzet Málác úrral is.
Szeret egyedül lenni, mert pihenéskor kifejezetten zavarja egy másik malac társasága. Erről régebben is írtam miként reagált Mandy és Barney kollégára amikor aludni akart.
Málác úrnak is az a fontos, hogy tele legyen a bendője, és pihenhessen.
Kialakult kis életszemlélete van, egyéni szokásai.
Azt láttam az egykemalacot tartó ismerőseim körében, hogy a malacaik NEM magányosak!
Boldogok, szaladgálnak, uiznak, popcornoznak...pedig nincs mellettük más malac! Ráadásul nem is betegek, szép fényes a szőrük is! Akkor szoktak megbetegedni, ha valami olyasmi történik velük amit nem szeretnek. Pl. egy másik malac beszerzése, akit nem ők kértek tőlünk, csak mi gondoljuk, hogy az jó neki.
Málác úr olyan szép volt mikor egyedül élt, fényes csillogó szőr, most meg olyan kis fakó, molyette lett, mert mindig Barneyval foglalkozik! Van egy sejtésem, hogy Málác úr azért lett fogcsattogtatósan agresszív velem, mert mikor Barney megtépte, jól bele is mart a bőrébe, és ezért "fáj" Málác úrnak a fésülés. Mert eddig sosem volt fogcsattogtatós, csak a támadás óta.
Ezért én hiszek benne, hogy egy malac egyedül is boldog tud lenni!
A kutya is falkaállat, mégis sokan tartanak egyedüli kutyát...ennyit erről.
(Apu volt nálam látogatóba, és Barney szívrohamot kapott tőle, úgy kalapált a szíve, majdnem kiugrott a helyéről). :P Szegényke nem igen szokta meg az "idegeneket". Málác úr békésen elücsörgött amíg apu itt volt, ő már volt vele sokszor, mikor Apu a gépem csinálta amikor rossz volt... :) (A vége még rímelt is) :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése