2013. december 1., vasárnap

December elseje

Azt hittem szuperül fog kezdődni a december, de csalódnom kellett. :(

Reggel mindig a kicsit veszem ki a kifutóba, utána a nagyot.
Ma mikor kivettem Barneyt, és betettem a kifutóba, utána jött Málác úr.
Amint a kezembe került, elkezdett berregni, csak azért, mert érezte a kicsi szagát! :P
Délután kivettem Barney-t egy kis szelidítésre, mert elég vadóc még, amikor is láttam, hogy nem csak az orrán van seb, amit reggel már észleltem, hanem a száján is.
Lekezeltem betadinnal, vicces volt, hogy amíg próbáltam rákenni, ő rácuppant ezekre:

A kertünkben szedtem az állatoknak, főleg persze Roo babának.
Szóval lekezeltem a sebeit, és visszatettem a kifutóba.
Barney rögtön áldozattá vált amint betettem, és rárontott a vörös szörny (sosem meghágási mozdulatokkal "támad", hanem a fenekét szagolgatja/rágja a kicsinek, meg beleberreg a kicsi arcába stb...). De...de ő visszavágott neki, és nekiment. Ettől Málác úr zavartan, de berregve elsomfordált. Észrevettem, hogy somfordál, miközben berreg, szóval akár berregve is körüljárja a ketrecet. A kicsi meg közben ilyen hangot hallatt...
Betettem nekik még bújót, erre Bébiboy befészkelte oda magát és nem jött ki. Közben Málác úr berregve őrjáratozott körülötte. Valóra vált a rémálmom, mert olvastam, hogy volt olyan fiú-fiú malactársítás, ahol a kicsit nem engedte enni a nagy, folyton ott tartotta a házában.
Ezt most, hogy írom, eszembe jutott, hogy az egyik malacos könyvemben asszem erre van valami megoldás.
Meg is nézem...
Nos, azt írták, hogy egy valakinek volt egy sheltie tengerimalaca (mint Málác úr), és egy kis simaszőrűje (kb, mint Barney) és a nagy nem engedi ki a kicsit a házból. A malacszagértő azt javasolta, hogy ivartalaníttassa a sheltie-t mielőbb, hogy az feladja domináns viselkedését, és megkímélje a kicsit, mert az bele is halhat a stresszbe.  Hm. Ezzel szemben a gemon.ro oldalon azt írják, hogy a tengerimalacot hiába ivartalanítod, semmi hatása nem lesz az állat viselkedésére ugyanolyan agresszív lesz.
Most akkor WTF van?!
Mert én is azt gondoltam, hogy ivartalaníttatom Punkyt. De most meg elbizonytalanodtam.
Jelen helyzet:
Barney a ketijében van, a keti szélességes része összetolva a kifutó rácsával, hogy érintkezzenek, de nem tudják megrágni egymást. Málác úr ugyanolyan berregős, de lenyugodott már, viszont Barney sokkal élénkebb. Most ezen a héten ezt a terápiát fogom alkalmazni, elhatároztam. Így Málác úré lesz a kifutó, és a kicsi marad a ketijében ami még neki pont jó...és legalább, hogy a jó oldalát is nézzem, legalább tudok egy kicsit szelidíteni ezen a vadóc malackán.
Az álmom az, hogy legyen egy kezes, kedves Barney-m, akivel Punky is jól elvan, és nincs ez a megfélelmítés.
Most odanéztem a ketihez, Málác úr a kifutóban, a kicsi minél közelebb a kifutóhoz persze rácson belül, és Málác úr fekszik a kifutót őrízve, mint valami őrkutya. :P Nem lennék Barney helyében...

Dilemma:

Ivartalaníttassam Punky-t vagy sem?

Válaszokat várok, köszönöm.

A gemonon még ezt is írják:
Azonos neműek esetén: ha egy kölyök tengerimalacot kölyök vagy felnőtt tengerimalaccal társítunk, lehet, hogy később, a serdülőkorban (3-5 hónapos korban), vagy (ritkábban) utána az alacsonyabb rangú a dominanciáért (fölérendeltségért) megküzd, vagyis társával civakodni kezd. Ha durván veszekednek, rövidebb-hosszabb időre tegyük őket külön ketrecbe, de egymás mellé, vagy ideiglenesen egy ráccsal válasszuk ketté a ketrecet.
Itt még van erről bővebben szó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése