2013. december 2., hétfő

Barney is sick


Tegnap volt egy jó előérzetem mikor különraktam a malacokat.
Barney teste este (rímel :)) kissé meleg volt, úgy éreztem lázas.
De elhessegettem a gondolatot, hogy áh, dehogy!
Este  a szokásos zöldségét az uborkát csak megszagolta és nem tépte ki a kezemből ahogy szokta. Ez már gyanús volt...reggelre viszont...ezt láttam:

Egy pillanatra lesápadtam, majd erőt vett rajtam a küzdőszellem!
Hirtelen nem tudtam mit kezdeni a szokásos reggeli készülődés mellett, csak, hogy betettem a kifutóba Málác urat, a kicsit meg a ketijében hagytam a kifutó mellett, és gondoltam csak ösztönzőleg hat rá a másik malac jelenléte. El kellett mennem dolgozni, de úgy mentem be, mint aki alvajáró. Egész nap Barney járt a fejemben, hogy mire megyek haza...hogy halott lesz, mert a gubbasztás és a hasmars amit mutatott az elviheti a malacokat pikk-pakk. :(
Az, hogy mitől alakult ki...nos...két feltételezésem van:
1. Eleve hordozott magában egy vírust még a boltból, és Málác úr zaklatásai legyengítették az immunrendszerét.
2. Málác úr zaklatásaitól lett beteg, mint az embereknél a school bullying esemény.
Egy nappal ezelőttig semmi baja nem volt...
Málác úr szerencsére egészséges, kopkop.
Szóval beszéltem Lobelinnel, aki szintén malackás és ide szokott kommentelni néha. Ő mondta, hogy próbáljam meg a biolapis nevű szert, ami nyulaknak van ugyan, de malacoknál is hatásos. Immunerősítő, bélflóra segítő por. Munka közben kikéredzkedtem az ebédszünet félóráját használva erre, hogy elmenjek egy állatpatikába, ott pont nem volt. :P
Felhívtam B-t (Mandy gazdi), és ő szerencsére szerzett nekem két tasakkal, és két fecskendővel. (Az egyik ereszt...na mindegy ez legyen a legnagyobb baj).
Nagyon aggódtak ők is Barneyért.
Hazaértem, és kivettem az elgyöngült kis teremtést, aki megadóan tűrte, hogy a szájába fecskendezzek 3 ml-t, bár volt, hogy mellément rá a szőrére. Aztán mintha valami életelixir lenne, sokkal virgoncabb lett, menekülni akart. (Előtte persze lemostam a fenekét ami csupa híg bélsár volt...blöe).
Az almot kidobtam, és újságpapírt tettem be alá, mert olvastam, hogy azt a könnyű cserélhetőség miatt és jó nedvszívó képessége miatt használják.
(Ja, és a Barney száján és orrán lévő "seb" nem seb volt, hanem bélsár. :P)
Meghajszárítóztam, hogy ne fázzon meg...majd betettem a ketibe. Elkezdett nézelődni, mendegélni, olyan volt, mint régen, még Málác úrhoz is odament a rácshoz (nem tudnak érintkezni). Aztán beült a sarokba, felfújta magát, mint télen a verebek, és nem mozdult. Megjött Há barátom, aki már segített Punky-t tartani amíg levágtam a körmeit, most Barney-nál segédkezett, amíg megpróbáltam belényomni a maradék biolapist.
Ez félig-meddig sikerült, mert megint ment a szőrére is, de láttuk amint nyel és nyal, szóval a szájába is került.
Még amíg nem volt segítségem, beletöltöttem a szájába 1-2 csepp Cebiont is...
Amikor visszatettem a ketijébe, ott már kutyapelenka várta, ugyanis mikor kivettem, hogy Hával 'megszondáztassuk', akkor olyan bélsara volt színre és állagra, mint a biolapis. Ez mondjuk már aggasztóbb szerintem. Most a kutyapelusos ketiben van, az magába szívja a nedvességet, így nem lesz Barney szőre olyan... remélem. Amikor betettem, nagyot berregett, mert az a méltánytalanság, hogy őt akarata ellenére lefogjuk és belenyomunk valami (valszeg) rossz ízű izét, hát az totál kiakasztotta.
Aztán körüljárta a ketit, beleszagolt a táljába is, ahova raktam friss magokat, meg van neki széna, és Cebionos ivóvíz, más semmi. Örültem, hogy jééé hat a szer, de pár perc múlva újra görnyedt...és most is azt csinálja, csak gubbaszt a sarokban, bár mosakodott is már, láttam.
Elhatároztam, hogy holnap reggel nem veszem ki a konyhából ketistől sem, hanem otthagyom. Ott kicsi a helyiség és jó meleg. (Maximumon van a fűtés). Ha reggel sem javul, elviszem állatorvoshoz, bár kilenctől rendel, és nekem kilencre kéne mennem dolgozni, de akkor betelefonálok, hogy kések.
Úgyis délutános vagyok, szóval...
Képeket majd töltök fel, de nem ma, a telefonomban vannak, csak ezt a hasmarsosat töltöttem fel gyorsan.
Remélem Barney mielőbb meggyógyul, és remélem eszik is valamit, mert, ha túlnő a foga is...vááááá...bele sem merek gondolni! :( Szegény kicsi Barney! :'(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése