2013. július 28., vasárnap

A többi nyaralási nap ömlesztve


07.23.: Reggeli a szabadban. Hm, milyen jó, ha az embernek van kertje, nem igaz??? :) Málác már az udvaron volt, amíg én csináltam a reggelim, és a paradicsomomból adtam neki egy kicsit. Tegnap a mobilnetem lement 32 kb/sec-re, ezért már nem tudok mindennap jelentkezni, meg kell várni amíg hazaérek a hétvégén. :( Délelőtt fél 11 van, én a nyugágyban, Málác úr a házában. Csak a hátsó lábát látom, meg amint "lélegzik a csánkja". :) De nyugodt, mert pihen. Nemsokára elszunnyadt a házában, a fejét a háza "küszöbére" tette, mint egy házőrzőkutya. :)))) Ilyenkor is Mókuska jut eszembe, ő lustálkodott gyakran így. ;)
Hm, Málác most úgy néz ki, mint egy capibara, ahogy ráragyog bundájára a Nap fénye! Most figyelem őt, és úgy látom, hogy Punky szeret napozni! Ugyanis, ha zavarná, simán megtehetné, hogy az árnyékos helyre húzódik (később meg is tette). Bízom a tengerimalacok ítélőképességében! Észrevettem továbbá azt, hogy a házában lévő deszkadarabot, ami küszöb is néha, párnának használja. :D
 Később...
Az ölembe vettem, mert meguntam, hogy mindig alszik.
(Most pontban 8:00 PM van, írom a mai Malac naplót, és észleltem, hogy megállt egy fehér autó a kapunk előtt, majd hirtelen fehér füstöt okádott be...Szúnyogírtásnak voltam tanúja...rohantam becsukni az ajtót és az ablakot... :P Mindent belep a nagy fehér füst, mintha köd lenne. Egyébként idén furamód várom az őszt, mintha valami nagy dolog készülődne akkor majd, vagy nem is tudom, de várom, pedig nem szoktam szeretni).
Ott tartottam, hogy az ölembe vettem a fiatalurat, és megsimogattam. Egy rigó csattogására "nem tetszik" berregéssel válaszolt. Amikor vakargatom az orrstopját, lehunyja a szemeit, ezek szerint tetszik neki! :) Velem szemben fekszik és prüntyög. Aztán felfele araszol a mellkasomon, nyüszög és prüntyög. Forgolódik, hopp, egy kaka, és még egy...! Ajaj, valami készülődik, gyorsan be a ketibe! Upsz, lepisilte a nadrágomat! :( Későn kapcsoltam. Később pár legelőterületre átköltöztettem. Málác egy ökológiai fűnyíró! Ahova leteszem, ott "levágja", bocsánat, lerágja a füvet! :) ;) Az előbb volt egy szélroham, először a sok mozgástól (növények a szélben) berohant a házába, majd kibukkant a feje a nyíláson, és kíváncsian szimatolgatott. Aztán előbukkant és legelt, mit neki egy szélroham?! :D
03:40 PM-kor egy hozzám közelebbi helyre helyeztem, hogy jobban ráláthassak. Erre elaludt...biztos érezte, hogy vigyázok rá. Bár én meg olvastam. :D
Azon töprengtem, hogy milyen érzés lehet neki "kerti malacból", "szobamalaccá" vedleni minden este és reggel?! Elmentem a ketrece mellett itt bent, mert ott van az ajtó közelében, és növényeket kellett locsolnom. Ő meg megijedt. Visszatértem, és leguggoltam a ketrece elé, majd beszéltem hozzá. Erre lefekszik nyugodtan, mint egy kutya. :-o Érdekes... Az esti etetés olyan, mint otthon, mikor öntöttem ki a magot neki, már ui-zott kicsit, a paprikát (most paprikaszezon volt, bár délután kapott kis őszibarackot is) meg alig tudtam odaadni neki, mert mászott fel a rácsra... :P Már eltettem holnapra őgrófságát, hadd aludjon.
 Én még zenét hallgatok, mert én nadfiú vagyok, míg ő még kicsi. :P Beeeeeeeeeeeee! XD

07.24.: Reggel voltam vásárolni, vettem lángosokat, mert az is szorosan hozzátartozik a nyaralás-fílinghez! :) Málác úr reggel a szemem láttára aludt el! :) Amúgy kicseréltem az almát, és "fülöncsíptem" a tegnap előtti mászkáló 'hangyát'. Aki egy kis pók volt. Heh, hirtelen az jutott eszembe, hogy egy reggel Málácot bepókhálózva találtam volna... :P 
Bizarr, heh?
Vásárlásom után szokás szerint kimentünk az udvarra. Úgy látom IMÁD legelni! Szerintem tuti jól érzi magát! ;) Most (01:42 PM) a házában kuksol, miután kilegelészte magát! Az előbb volt egy fémes hang, mintha üllőt ütöttek volna kalapáccsal, erre "felberregett a ház". :) Nem tetszett neki, hát evvan. Ryo-chan sokkal gyakrabban berregett fel, mint eme malac. Bizarr gondolat, ma már másodszor: Az egész kertbe tengerimalacokat telepíteni, és akkor nem kéne füvet nyírni! :DDD (Csak vitzeltem). Az előbb (03:30 PM) az ecetfára széncinke szállt, és keresett valamit, majd elrebbent. Máláccal legeltetem a beton melletti füvet, mert szeretném, ha le lenne vágva...öööö...rágva, mire a szüleim és a nagymamám kijönnek vasárnap! :) Felélénkült a szél, Málác a házába húzódva szimatolgatja. Érdekes volt látni, hogy amikor pihenni akart, zavarták az apró széllökések is, és ilyenkor úgy helyezkedett a házában, hogy szélvédett helyen legyen! :) Ééééés...ma ez a kis oroszlán ivott az itatójából, mert tegnap kint nem ivott egy kortyot sem. Belegondoltam abba, hogy Málác mennyire hozza a sémákat, ugyanis a lakásban bent szobamalac, kint meg "vadmalac", azaz sokkal kezelhetetlenebb.
Ahogy visszatettem a benti helyére, jött kaját kunyerálni, ágaskodott a rácsra. :) A bejárati ajtó feletti kis tetőnél a darazsak kinéztek maguknak egy fészkelőhelyet. Odaküldtek egy őrszemet, aki őrizte a bejáratot. Amikor elszállt, gyorsan befújtam darázsölővel a helyüket. Aztán néztem mit csinál, ha visszatér. Odarepült a közelébe, majd mérgesen elszállt, mert rájött, hogy megmérgeztem a helyüket. Aztán fél óra múlva a szobában termett egy, őt rögtön megöltem. Nem tudom hogyan tudathatnám már velük, hogy ezt a házat hagyják békén! Amióta itt van a Málác, rettegek attól, hogy ne csípjék meg, vagy ilyesmi... :(
Amúgy úgy vélem Málác nem szeret kint lenni annyira, max. a fű miatt...a ketrecében sokkal mozgékonyabb, hiába, ő egy elkényeztetett desznyó. :P A darázsirtás után odamentem Máláchoz "haverkodni", ő rögtön szagolgatott, majd megsimogattam a fejét, ő ivott, majd megint szagolgatott, rácsot rágott. Amikor benyúltam hozzá  a ketibe, és megsimogattam a fejét, kéjesen elnyújtózott, és behunyta majdnem teljesen a szemét, amikor vakargattam. :D
07:20 PM: Málác itt fekszik az ölemben, megnéztem ugyanis a "Szerelmed nem hagy el" c. filmet angolul, és az utolsó negyedórára az ölembe vettem az uraságot. Ahogy kell, lepisilt, de most a törülközőre, majd prüntyögött kicsit, simogattam. Az elején nagyon nyugtalan volt, a film végére megnyugodott, aztán megint mikor írtam a füzetbe, harapdált, de aztán elnyúlt.
Végül visszatettem a helyére, és elmentem virágokat locsolni. Már van egy napirendünk is, ami kialakult, és ő alkalmazkodott (mi mást tehetett volna)?!

07.25.: A reggeliként funkcionáló lángosomat ettem, amikor odamentem a törpördöghöz, és azt mondtam neki:
-Puku, puku!- kicsit szagolgatott erre, majd popcornozni kezdett. :)
Ma borús idő van, kicsit esik az eső, Málác kint a házában kucorog. Láttam, hogy felfele nézett, hogy mi ez a kopogás a háza tetején. :) Szokás szerint csak fekszik...és 10 perc múlva el is aludt.
Hű, az előbb vércse vijjogott a közelben, majd varjú (vagy csóka) szólalt meg rövid ideig. Viszont sokszor a mátyásmadár (szajkó) csapja be az embereket a vércse vijjogásával.
Ha nem lenne ez a házfelújítás, a "modern zajok", emberi beszéd, gyereksivítás, akár az erdőben (vagy mezőn) is érezhetném magam! :) 01:40 PM, hm jól nekieredt az eső! Málác most tisztálkodik a házában. Ezek szerint tényleg ott érzi biztonságban magát, és nem kint a "nyílt terepen". Sose élte át így "testközelből" az esőt, mondjuk nem tűnt elragadtatottnak, mert egyre beljebb araszolt a házába, ő nem az a kimondott vízidisznó. :P De örültem, hogy megtapasztalta ezt is! Amikor csak 1-2 csepp esett már, odamentem a ketihez, és hívtam. Kijött, de olyan feje volt, mintha bóbitás tengerimalac lett volna, úgy lelapult a jobb oldalán a szőre a fején! :D "Félbóbitás". :)) Megszagolta az uborkát amit nyújtottam oda neki. Aztán elment kicsit, utána visszament az uborkájához. Aztán rám nézett, és egy szempillantás alatt beugrott a házába. Mintha a hátam mögött valami ragadozó lett volna! :-o Olyan volt, mint aki sokkot kapott. Persze semmi baja, de szerintem az volt a gond, hogy félálomban volt, és hirtelen "felébredt". Ezt abból gondolom, amint félkómásan megjelent a hívásomra pár perccel az eset előtt. Amint letettem a tollat a kezemből és ezt leírtam, előmászott a házából, és legel! :) 04:17 PM, végre süt a Nap! Hm, csak két percre sütött ki, de amúgy is olyan fátyolfelhős az ég. 04:30 PM, a felhők feloszlottak, újra a Napsütés az úr! Málác természetesen most is árnyékban, van, bár ma szinte csak ott volt, nem érte Nap, most jött ki legelni megint. Később: Éppen pihentem, Málác legelt, amikor puffanást hallottam a betonon. Egy dongó esett le a földre. A földön kezdett mászkálni. (Felvettem videóra az agonizálását szegénynek...) Olyan volt, mint egy részeg. Az egész dongó be volt terítve virágporral (sárga pöttyök a fekete fején és lábain). Mikor végeztem a videóval, volt egy olyan érzésem, hogy itt a vég...a dongó számára. Lassan a hátára fordult, és megszűnt kapálózni. Kicsit sokkolt az eset, nem tudtam, hogy miként viselkedjek ilyen helyzetben. Olyan hirtelen történt! Aztán eszembe jutott, hogy itt egy hangyaboly a közelben. Bedobtam nekik a halott kis testet. Béke poraira. Fél óra múlva: találtam egy szintén virágporos döglött dongót. Ez nem ő volt, mert ennek a szárnyai épek voltak, a másiknak nem... Őt is bedobtam a hangyák közé, de már másztak is rá míg kint volt. Az állatok egész jól megérzik a halál szagát.
Vajon mi történhetett? Mérgezés talán? A kábasága az elsőnek erre utal. Vajon én voltam a tettes, amikor tegnap a szabad levegőn fújtam rá a sprét a gerendára, amin a darazsak megtelepedtek? De akkor miért egy nappal később történt haláleset? Nem tudom, de lelkifurdim van az eset miatt! :( Visszatérve Málác úrhoz: Éppen szedtem le róla a házát, amikor hirtelen megindult felém, én meg elkaptam őt! Ugyanis a rács védelme már megszűnt a számára, simán elfuthatott volna a végtelenbe, de nem, ő hozzám futott! Édi! :)
Utána meg amikor a karomban be akartam vinni a szobába, mozgást láttunk. Egy feketerigólány volt az. 1 percig megállt, és kíváncsian nézett minket. Málácot különösebben nem érdekelte. Viszont idilli békesség öntött el bennünket...erre megszólalt a mobilom. :P Most estefele 7:00 PM, prüntyög, és lájtosan ui-zik. Odamentem hozzá, és kinyitottam a keti ajtaját, simogattam. Először meglepődött, majd kinyúlt, mint egy béka, utána meg tolakodni kezdett, és mindenáron ki akart (és meg is tette) hajolni a ketiajtón át. :) Közben simogattam, és énekeltem neki, mert ment a telómon egy dal. Erre megkergült, és 2X-er 3X-or popcornozott is. :) Ezt a viselkedést már otthon is megfigyeltem nála. A ketijében sokkal aktívabb, mint kint, ahol háza van, bent a ketrecben nincs háza, mert akkor ugyanolyan antiszoc lenne, mint kint. 08:20 PM-kor izgatott lett, és elkezdett ui-zni. Amikor szedtem neki elő a szénát, mert már megette az adagját, egy nagyot popcornozott fojtottan ui-zva. :) Szeretem, amikor ilyen boldog... :)

07.26.: Amikor kint ültem a hintaágyban, s mellettem a földön Málác ketije volt, (rejtvényfejtés mellett fél szemem rajta volt!) néztem ahogy eszi a lágyszárúakat (pitypang és társai). Egy madár az éles, sivító hangjával visszaűzte a házába, de azzal, hogy:
-Puku, puku (vagy Puki, puki) Málác!- ki lehetett csalogatni őt. Mostanában egyébként Múmin Málác-nak hívom. :))) Nem tudom honnan jött, de azt a rajzfilmet (Múmin) nagyon szerettem. :) Képregényben is megvolt nekem! :))))) Most, hogy itt vagyok mellette, és beszélek hozzá, popcornozott (kint az udvaron!!!). 10:00 AM körül átköltöztettem egy vadiúj legelőterületre.
Egy bogár dalolászott mellette (nem tücsök), de őt nem hatotta meg. :D
Nocsak! Kicsivel később kitettem egy mohás, füves részre. Azt láttam, hogy szeret a mohán járni. És mit csinált? Ott a háza mellett mosakodott a udvaron!!! Azelőtt ilyet csak a házában csinált kint. Aranyos, amikor minden idegszálával arra koncentrál, hogy kihúzzon egy füvet, és minden erejét beleadja ilyenkor! :) Amikor megszagoltattam vele a kezem,  popcornozott, pedig az udvaron van! :-o Éppen eszegetett kint, közben lágy szellő fújdogált. Hirtelen halkan ui-zni kezdett, kint meg a kutyák az utcában csaptak nagy ricsajt.
(Lehet válaszolt nekik. :D Málácnyelven.)
Kora délután a hintaágy elé helyeztem a ketijét. Volt ott még lelegelni való növény.
De azt miután megette, csak a sivárabb fű maradt, így hoztam bentről neki szénát.
Lefeküdtem a hintaágyra, majd odanyújtottam a kezem Málácnak, szagmintát venni. Ekkor ugrált egy kicsit (popcorn), majd erőből félretolta a házát, és megnézte mi van mögötte! Majd, mint aki jól végezte dolgát, lefeküdt...egy darabig. Utána felkelt, körüljárta a revírjét, prüntyögött, és rágta a háza sarkát, majd a ház ajtaján ki-be futkosott. Totál izgatott lett, a háza sarkát eszi megint, ilyen extatikusnak még sosem láttam itt kint az udvaron! :-o Rettentő meleg van, szó szerint mellbevágó a hőség! Málác lepihent, majd hirtelen  a semmiből két darázs bukkant fel! A zaklatásuk elől beljebb húzódott a házába, de amikor elüldöztem a darazsakat, Málác vidámkodva kiugrott a házából. A darazsak és a hőség elől elköltöztünk vissza az eddig bevált helyünkre, ahol szinte állandóan friss szél fúj, de, ha nem is, nincs az a rekkenő  hőség! Hm, kifeküdt a fűre pár pillanatra! Ilyet se láttam azelőtt tőle. Ez a meglepetések napja! Dolce fa niente...azaz: Édes semmittevés. :)
02:38 PM, Málác most Álomországban barangol. Ebből a nézőpontból, meg ahogy alszik, olyan degu-feje van. :D Megcsípte egy darázs a karomat, ez volt a bosszújuk, de bekentem azonnal  fenistillel, így meg se dagadt. :) Kicsit később megsimogattam házában a Málácot, majd miután semmi reakciót nem kaptam, otthagytam. Aztán hallottam  a prüntyögést, és felágaskodott a ketrecrácsra is. :))) Míg írom e sorokat (füzetben), erősen prüntyög, ami ui-zásba szokott átmenni! :) Most bevonult a házába, és prüntyögve ásított egyet. :D
06:00 PM, ülök a hintaágyban, egyszer csak halk, majd egyre erősődő ui, ui!- üti meg dobhártyáimat. Később: Eljöttek  barátaim látogatóba. Málác meglátta őket, és kíváncsian felmászott a rácsra. Hagyta, hogy megsimogassák, és elfogadott tőlük kaját is.
Nagyon szociábilis desznyó ez! :) Totál nem zavarta, hogy idegenek vannak körülötte (ma találkoztak először). Emberszerető Málác. :) Egyik ismerősöm degus, és folyton a degukhoz hasonlította Málácot, meg fordítva, és hogy ez a málác miért nem úgy mosakszik, mint a degu, meg stb... Mondtam neki, hogy két különálló fajta, bár a rágcsálók rendjébe tartoznak, más közös nincs bennük. Aztán később sikerült sikeresen letenni aludni őrgrófságát. Kicsit hosszúra nyúlt számára ez a nap, de egy kis változatosság nem árt. :) Nemdebár?

07.27.: Végre láttam ma reggel, hogy a málác eszi az almafaágat. Nem volt nagy lelkesedés, mint a rágcsirudak esetében, sőt... De jó volt látni, kis sikerélmény nekem. :) Leguggoltam hozzá, egy darabig elmélyülve nézett (maga elé), majd megrázta magát, sarkon fordult, aztán kinyújtotta a hátsó lábát, mint egy balerina (igazi nyújti-mújti), és elmászott inni. :D Mikor a vendégeim távoztak, kitettem Málác urat a kertbe, a beton mellé füvet legelni. Ő a megmondhatója, hogy a szomszéd fűje mindig zöldebb. :D Sokszor a rács túloldalán lévő növényt akarja, ezért két lábra is áll, meg szinte függőleges "U" betűvé alakul a teste, csak, hogy elérje azt amit a fejébe vesz... A szomszéd (ahol a kislány szinte csak visítani tud, kellemes élmény, igazán) locsolt egy ponyvát. Ennek ugyebár surrogó a hangja. E hangra Málácnak "megaludt a fű" a szájában. De pár perccel később folytatta  a legelészést. Messze van tőlem elhelyezve a rács, de mégis idáig hallom ahogy falatozik. :D
02:57 PM: prüntyögve járkál a ketijében kint, ez a keresőprüntyögése. Kaját kereshet. Amikor két óra múlva kivettem, tök nyugodt volt, engedte békésen, hogy átbogarásszam, de nem találtam benne semmiféle bogarat, szóval hatott a frontline. :) De a malacosok mondták, hogy van kifejezetten malacokra kifejlesztett rovarölő spré vagy csepp. Amúgy megfigyeltem, hogy ilyen fekete szárnyashangya-szerű (de nem azok!) bogarak bizonyos időközönként a szúnyoghálón mászkálnak belülről. Őket mindig kiengedtem a szabadba, de ez ilyen menetrendszerű "vonulás volt", mert minden napra volt egy ilyen "set them free" akcióm. :P Eltelt ez a hét, de nem olyan gyorsan, mint otthon, mert ugyebár itt korlátozottak a lehetőségek...de...legalább Málác úrnak megmutathattam az élet Napos oldalát, a fűben járkálás élvezetét, egy kis esőt, szelet, és ezek szerintem őbenne is megmaradnak élményként, bár valszeg másként, mint bennünk emberekben, de hála eme modern technikának, a blog is őrzi majd ezt a nyaralást! Na meg a fotók, amiket készítettem! ;)


treenke's Summertime album on Photobucket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése