2013. június 26., szerda

#40 Punky egy napja

Most leírkálom miként néz ki Málác egy teljesen átlagos napja:

Reggel kiveszem a konyhai szállásából ketrecestül, ő miután kinyílt az ajtó és felismert, kíváncsian mozgolódik a ketrecében.
Beteszem a helyére, a nappaliba.
Ellenőrzöm a vízét.
Az esti kajamaradékokat eltávolítom.
Adok neki rágcsirudat.
Szénát is, mert fel kell tölteni az általában üres szénarácsot.
Meg ellenőrzöm az egészségi állapotát szemrevételezéssel, megsimogatom, megnézem a szemeit, az orrlukait, a karmait.
Mindez 10 másodperc alatt kész is. Aztán megyek a dolgomra.
Amíg reggelit csinálok magamnak (én sok embertársammal ellentétben mindig reggelizem, anélkül ki nem lépek a bejárati ajtón!), ő már felmászik a ketrec rácsaira, és kunyerál, de szerencsére nem hangoskodva.
Viszek neki valami zöldség- vagy gyümölcsdarabot.
Miután végeztem a kajálással, eltűnök még kicsit, majd fogom a cuccaim, és megyek dolgozni.
Amíg nem vagyok otthon, addig gondolom Málác alszik, néha eszeget...néha Apu volt itt, mikor jöttek a gázosok, villanyszerelők, és ő mondta miket csinál a Málác, javarészt semmit.
Amikor hazaérek, szólok hozzá, hogy tudja én jöttem meg, és nem valami idegen.
Akkor sokszor nyújtózik, és ásít, majd jön kaját keresni. De én általában csak megsimogatom, és megyek a dolgomra, aztán előkészítem neki a futtatóját, kitakarítom, átrendezem, és rakok bele kajákat, hogy keresse meg. Aztán amíg vacsorázom, addig ő kint futkos a futtatójában, majd elmegy alukálni, aztán újra aktivizálódik. Ebben a körforgásban él. A futtatás után fésülés, majd megy vissza a ketrecbe. Ott ilyenkor inni szokott, meg aludni, és később jön a lefekvés. Azaz adok neki magokat, feltöltöm a szénarácsot szénával, adok gyümölcsöt/zöldséget, berakok valami rágcsálnivalót neki, és beviszem a konyhába.
Ha olyan hangulatban vagyok, akkor futtatás közben szoktam tanítani/idomítani.
Már tudja a "Gyere ide"-t (ez egy cuppogó hang), azt, hogy "Kör", ilyenkor körbeforog, az "Át"-ot, mikor átmegy egy kis alagútcsövön, a "Fel"-t amikor két lábra áll. Nagyon okos, pedig a tengerimalacokat buta állatoknak tartják. Szerintem nem azok, persze vannak okosak és kevésbé eszesek, de ez minden élőlénynél így van. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése